۰۵ مهر ۱۳۸۵

گفتم ، گفت ــ سه ترانه


یک
::::::::::::::::::::::::::
گفتم : خورشید؟ گفت: خاموش آمد
.....................................
گفتم : ظلمت ؟ گفت : جهان پوش آمد
.......................................
گفتم که : سپیده ؟ گفت : کز یاد ِ زمان
...................................
چون خاطره ای دور فراموش آمد
...............mmmm:::::::::::::::::::::::::::::
....................
دو
...................................
..................................
گفتم : چه نشسته با دلت ؟ گفت : اندوه
...........................................
گفتم : به که شکوه می بری : گفت : به کوه
........................................
گفتم که : کجاست کوه ؟ گفتا : بادل
......................................
پنهان به میان ِ ابر ِ آهی انبوه
:::::::::::::::::::::::
سه
...............................
..................................
گفتم که : وطن ؟ ، گفت : شقاوتگاه است
.......................................
گفتم : غربت ؟ گفت : غمی جانکاه است
..........................................
گفتم که : زمانه بگذرد ... گفت : دریغ
.....................................
کانرا گذران ِ عمر ما همراه است !1
::::::::::::::::::
م.سحر
پاریس ، 1984

هیچ نظری موجود نیست: