۲۸ مهر ۱۳۸۵

پیک ِ باران

:::::::::::::::::::::
از دفتر های قدیم

........................

مرا که تشنگی باغ پیک ِ باران کرد

.............................

...................
نه من ز بستر ِ خواب ِ حریر می آیم

که از کرانهء خاک ِ کویر می آیم

من از قبیلهء چشمان گریه در ره آب

به پیشمرگ ِ نهالان ِ پیر ، می آیم

من از سُلالهء فریاد ِ تشنه از دل ِ باغ

من از همیشهء مرداد و تیر می آیم

هزار خاطره ام در عطش نشسته به ذهن

من از گداختن ِ ناگزیر می آیم

من از هیاهوی مردان ِ تشنه ، گندم ِ زرد

من از نبودن ِ نان ، از فقیر می آیم

من از چکاچک ِ آهن به خاک ِ چشمهء خشک

من از مزارع ِ آتش پذیر می آیم

مرا حکایت ِ آن اژدها و چشمهء آب

مگو که من زهمان آبگیر می آیم

من از همان دم ِ آئینه رنگ ِ کورهء خاک

که نقش ِ آب زند بر ضمیر می آیم

مرا که تشنگی باغ ، پیک ِ باران کرد

نه با شما به سرابی اسیر می آیم

سموم ِ خندقتان را به کِشت ِ خویش زنید

که من نه در پی مانداب پیر می آیم
:::::::::
پاریس ، مرداد 1357



هیچ نظری موجود نیست: